top of page
  • Foto van schrijverAnnelies

15 suggesties voor de titels van je blog en e-mailnieuwsbrief

Een slechte titel van je blogartikel of e-mailnieuwsbrief kan je klanten kosten. In dit artikel 15 suggesties voor betere titels


Een slechte titel van je blogartikel of e-mailnieuwsbrief kan je klanten kosten. Een goede titel vergroot de kans dat de bezoeker verder leest en meer van je wil weten. Hoe meer de lezers van je leren, hoe meer ze je gaan waarderen en vertrouwen, en uiteindelijk gaan zien als de expert om zaken mee te doen.



In dit artikel vind je 15 suggesties voor betere titels. Niet alleen handig voor je blogartikel of e-mailnieuwsbrief, maar ook voor tweets en andere social media updates.


Verhoog je omzet met betere titels

Schrijf je regelmatig blogartikelen en e-mailnieuwsbrieven?

Pas dan op voor deze valkuil: het gelijk prijsgeven van de oplossing.

Een voorbeeld:

Stel dat je een expert bent op het gebied van afvallen en je plaatst een artikel op je blog met de titel ”Afvallen door meer beweging. Dan denken de meeste lezers:  “Bedankt, dat weet ik al. Niets nieuws onder de zon.” En ze zoeken weer verder naar iets dat wel interessant of uitdagend klinkt.

En weg is je potentiële klant.

Ook al is je artikel nog zo interessant en beschrijf je bijvoorbeeld fantastische oefeningen waardoor je in heel weinig tijd heel veel afvalt, of geeft je allerlei motivatietips die wèl werken….. je titel zegt daar niets over. Zo geef je de lezer dus een aanleiding om je artikel over te slaan en bij de concurrent verder te zoeken naar iets dat wel hun interesse wekt.

Nog een paar voorbeelden van oninteressante “open deuren” als titel:

  • Zonder doelstellingen geen succes

  • Stress verminderen? Neem vakantie.

  • Bewuster leven door meditatie.

Tips om je titels interessanter te maken

Wat je kunt doen is de oplossing verwijderen uit de titel en beginnen met:

  • Zo krijg je meer…

  • Waarom je…

  • Hoe je makkelijk…

  • 5 manieren om…

  • 7 stappen om…

  • 40 ideeën om…

  • Je belangrijkste vaardigheid voor…

  • De belangrijkste stap voor…

  • De 3 benodigdheden voor

  • Voorbeelden van…

  • Praktijkverhaal van een…

Of stel een vraag:

  • Maak jij je schuldig aan…?

  • Heb jij de juiste…?

  • Ook geen zin meer in…?

  • Ben jij klaar voor…?


Goede titels zijn niet alleen belangrijk bij blogartikelen, maar ook bij het verzenden van e-mailnieuwsbrieven. Hoe vaak zie jij mails in je inbox met een  titel als: “Nieuwsbrief Maart”? Best vaak, schat ik zo in.

Ook de onderwerpregel van je e-mailnieuwsbrief kun je eenvoudig een stuk aantrekkelijker maken door de voorgaande titeltips te gebruiken. Ook als je meerdere artikelen in je nieuwsbrief hebt. Kies dan voor een titel die slaat op het hoofdartikel.


Samenvattend

Steeds vaker is een blogartikel of een e-mailnieuwsbrief de eerste stap in het verkoopproces. De inhoud van je artikel, inclusief de ‘call-to-action’, kan nog zo interessant zijn, maar als je artikelen en mails maar weinig geopend worden, dan loop je omzet mis.


Zorg daarom voor een uitnodigende titel en geef de oplossing daarin niet gelijk weg.

Wat vind jij?

Vind je de titeltips in dit artikel handig of ben je het ondertussen zat om steeds weer hetzelfde trucje terug te zien? Laat het me weten via het reactieformulier hieronder!

28 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page